Perakende Satış İçin Altın Kurallar

Perakendeciliğin geçmişi çok eski tarihlere dayanmaktadır. Öyle ki perakende satış eski dönemlerde en iyi malın/ürünün en uygun yerde, uygun bir şekilde sunularak en iyi fiyata satılması şeklinde özetlenebilir. Gün geçtikçe perakende sektörü kendini geliştirerek müşteriye ulaşmada farklı kanallar kazanmıştır. İnternet ortamında satış, özel ürünlerin özel makine veya özel sunumlarla satışı ve işinde uzman olmuş ekibin yönlendirmesi şeklinde satış olmak üzere farklılaşmıştır. Tüm bu farklı satış kanalları ve farklılaşmanın özünde müşteri memnuniyeti yatmaktadır. İşin uzmanlarına göre müşteri memnuniyetinin üst düzeyde olduğu kanallar ürünün satışını artırmaktadır. Yapılan araştırmalar göstermiştir ki bir kişinin bir ürünü almış olduğu yer ile ilgili olumlu ya da olumsuz düşüncelerini konusu geldiğinde en az beş kişi ile paylaştığı görülmüştür. Bu da yeni müşteri kazanımında en etkili yol olmuştur. Perakende sektöründe ürün ve ürün kalitesini etkileyen etmenlerden birisi tavsiye edilmektir.
Share on Google Plus

About Unknown

0 yorum:

Yorum Gönder